A válság egyik legérzékenyebb hozadéka a vállalkozások számára (a tőkehiány mellett) az ügyfélvesztés. Legalábbis a vállalkozások nagy részére ez jellemző. A legtöbb vállalkozás a válság ideje alatt visszafogja költségeit, emiatt kevesebb erőforrásuk marad az ügyfeleik igényeire is. Használd ki a többiek tétlenségét! Helyes stratégiával akár még a válságot is a magunk javára lehet fordítani. Nézzük meg, hogyan tartsuk meg ügyfeleinket és ezáltal kerüljünk versenytársaink elé!
1. Enyhítsd ügyfeleid félelmét!
Természetes velejárója a jelenlegi gazdasági helyzetnek, hogy mind a lakossági, mind pedig a vállalati ügyfelek folyamatosan negatív hírekkel, nyomasztó pénzügyi adatokkal találkoznak nap mint nap, aminek egyenes következménye, hogy elkezdenek félni. Félnek attól, hogy soha nem lesz vége, hiába takarékoskodnak, hogy a vállalkozás, amivel üzletet kötnek, másnap lehúzza a rolót, hogy elvesztik állásukat és még sorolhatnánk.
Legyél Te az, aki ebben a helyzetben pozitív üzenetekkel találod meg őket, de mindig csak őszintén!
2. Legyél empatikus az ügyfeleiddel!
Képzeld magukat a helyükbe, érvelj az ő oldalukról, de soha ne állíts valótlant, vagy sarkítsd a tényeket! Ha megbíznak benned, sokkal könnyebb lesz megállapodni velük. De a bizalmat ugyebár nemcsak megszerezni kell...
3. Bátorítsd őket!
Soha ne éreztesd ügyfeleiddel, hogy rosszul döntöttek (amikor például korábban nem téged, hanem a konkurenciát választották)! Legyél inkább a mentoruk, segítsd meghozni döntéseiket! Mindezek mellett ne észérvekkel próbáld terelni őket a helyes irányba! Meghozza a gyümölcsét...
4. Oldd meg a problémáikat!
Biztonságra van szükségük, ezért nagyon fontos, hogy úgy érezzék, valaki tényleg foglalkozik velük és a problémáikkal. Ha ez te leszel, nyert ügyed van. A bizalmas problémamegoldó szerepe mindig a leghálásabb feladat, még ha sok fáradtsággal is jár.
5. Valósítsd meg elképzeléseiket!
Figyeld jobban ügyfeleid igényeit, mint korábban tetted! Próbálj meg mindent megvalósítani, ami nem lehetetlen és a kedvükben járhatsz!
Ez a bejegyzés a kkvinfo.blog.hu oldalon jelent meg először.
Kommentek