kkvInfo

Amit egy kkv vezetőjének az online világgal kapcsolatban tudnia kell(ene). Tanácsok, témák, ötletek, vélemények. Online kkv szakmai blog.

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

Tartsd meg válságban is az ügyfeleidet!

2009.05.27. 17:49 | kkvblogger | Szólj hozzá!

Címkék: stratégia válság ügyfélvesztés ügyfelek

A válság egyik legérzékenyebb hozadéka a vállalkozások számára (a tőkehiány mellett) az ügyfélvesztés. Legalábbis a vállalkozások nagy részére ez jellemző. A legtöbb vállalkozás a válság ideje alatt visszafogja költségeit, emiatt kevesebb erőforrásuk marad az ügyfeleik igényeire is. Használd ki a többiek tétlenségét! Helyes stratégiával akár még a válságot is a magunk javára lehet fordítani. Nézzük meg, hogyan tartsuk meg ügyfeleinket és ezáltal kerüljünk versenytársaink elé!

1. Enyhítsd ügyfeleid félelmét!
Természetes velejárója a jelenlegi gazdasági helyzetnek, hogy mind a lakossági, mind pedig a vállalati ügyfelek folyamatosan negatív hírekkel, nyomasztó pénzügyi adatokkal találkoznak nap mint nap, aminek egyenes következménye, hogy elkezdenek félni. Félnek attól, hogy soha nem lesz vége, hiába takarékoskodnak, hogy a vállalkozás, amivel üzletet kötnek, másnap lehúzza a rolót, hogy elvesztik állásukat és még sorolhatnánk.
Legyél Te az, aki ebben a helyzetben pozitív üzenetekkel találod meg őket, de mindig csak őszintén!

2. Legyél empatikus az ügyfeleiddel!
Képzeld magukat a helyükbe, érvelj az ő oldalukról, de soha ne állíts valótlant, vagy sarkítsd a tényeket! Ha megbíznak benned, sokkal könnyebb lesz megállapodni velük. De a bizalmat ugyebár nemcsak megszerezni kell...

3. Bátorítsd őket!
Soha ne éreztesd ügyfeleiddel, hogy rosszul döntöttek (amikor például korábban nem téged, hanem a konkurenciát választották)! Legyél inkább a mentoruk, segítsd meghozni döntéseiket! Mindezek mellett ne észérvekkel próbáld terelni őket a helyes irányba! Meghozza a gyümölcsét...

4. Oldd meg a problémáikat!
Biztonságra van szükségük, ezért nagyon fontos, hogy úgy érezzék, valaki tényleg foglalkozik velük és a problémáikkal. Ha ez te leszel, nyert ügyed van. A bizalmas problémamegoldó szerepe mindig a leghálásabb feladat, még ha sok fáradtsággal is jár.

5. Valósítsd meg elképzeléseiket!
Figyeld jobban ügyfeleid igényeit, mint korábban tetted! Próbálj meg mindent megvalósítani, ami nem lehetetlen és a kedvükben járhatsz!

Ez a bejegyzés a kkvinfo.blog.hu oldalon jelent meg először.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://kkvinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr11147285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása