kkvInfo

Amit egy kkv vezetőjének az online világgal kapcsolatban tudnia kell(ene). Tanácsok, témák, ötletek, vélemények. Online kkv szakmai blog.

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

A fókuszálás - bevezető

2009.03.30. 18:25 | kkvblogger | Szólj hozzá!

Címkék: fókuszálás al ries jack trout cégtulajdonság

Be(le)vezető


Megsaccolni sem merem, hogy a magyar vállalkozók hány százaléka olvas(ott valaha) marketing témájú könyvet. (Főiskolai / egyetemi / egyéb oktatási tananyag nem ér!)

Pedig kellene. (És most itt hagyjuk is a témát, bár lehet, hogy később megér még ez is egy blogbejegyzést.)

Mai szeánszunk témája a fókuszálás. (Ha ebből már sejti bárki is, miről lesz szó, jövök neki egy üveg akármivel.) (Desztillált vízzel? :O) – A Moderátor)

A marketingkönyves gondolatcsökevényt csak amiatt hoztam fel az elején, mert erről a témáról elég sokat írt egy bizonyos Al Ries és szerző-, illetve munkatársa Jack Trout úr. (Hogy kik ők, a nevekre kattintva megtudható.)

Tehát akkor:


A Fókuszálás
 

Mielőtt bárki szemészorvosnak, vagy pszichiáternek hisz, elárulom, hogy a fókuszálás „a marketing egyik leghatékonyabb fegyvere, hogy birtokoljunk egy szót a potenciális vevő koponyájában”. (Idézet fent említett uraktól.)

Ugye mindenkinek elsőre beugranak a következő asszociációk?
Volvo – biztonság
BMW – vezetés
Mercedes – precizitás

És mivel remélem, nem csak férfiak olvasgatnak itt, a hölgyek kedvéért:

Ariel – patyolattiszta
Libresse – szupervékony
Pampers - száraz

Bizony, erről van szó. Egy cég – egy szó. (Jó, felőlem lehet kettő is…)

De hogy a fenébe jön ez ide?

Egyszerű: legutóbb ott hagytuk abba, hogy a céges weboldal tartalmával fogunk foglalkozni. Hát, tessék!

Ha valakinek már sikerült ilyen szót találnia a saját vállalkozásához, és szerepeltetnie is az összes reklámanyagán, akkor nekik könnyebb lesz a dolguk. Hangsúlyozzák ki bátran weboldalukon is azt a szót, hagyják, hogy a látogatók arra fókuszáljanak!

A többieknek pedig legyen ez a házi feladat. Némi támpont:

  • könnyen megjegyezhető és elolvasható szót találjuk (például nem érdemes a dezixoribonukleinsavat hangoztatni); (Kivéve logopédusoknak :O) – A Moderátor)
  • a szó legyen az egyik legjellemzőbb cégtulajdonságunk (ez lehet például gyorsaság, megbízhatóság, figyelem, ügyfélbarát stb stb);
  • olyan szót érdemes választani, ami a vevőink, ügyfeleink számára hozzáadott értéket képvisel, vagy segítségével megkülönböztethetővé válik cégünk, vállalkozásunk;
  • fontos, hogy ne mondatot, hanem csak egyetlen (maximum kettő) szót találjunk.
     

Ha megvan ez a szó, a következő blogbejegyzésben elárulom, mire és hogyan használjuk weboldalunkon annak érdekében, hogy ügyfeleink számára egyértelmű legyen, mit és hogyan képviselünk.

(Akiknek lövésünk sincs, miről beszélek, nyugodtan olvasgassanak szakirodalmat is a Blikk mellé. Kicsit több hasznukra válik, higgyék el! A profi online megjelenés sajnos - vagy nem - némi marketing szakértelmet is kíván...)

A bejegyzés trackback címe:

https://kkvinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr251035707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása