Be(le)vezető
Megsaccolni sem merem, hogy a magyar vállalkozók hány százaléka olvas(ott valaha) marketing témájú könyvet. (Főiskolai / egyetemi / egyéb oktatási tananyag nem ér!)
Pedig kellene. (És most itt hagyjuk is a témát, bár lehet, hogy később megér még ez is egy blogbejegyzést.)
Mai szeánszunk témája a fókuszálás. (Ha ebből már sejti bárki is, miről lesz szó, jövök neki egy üveg akármivel.) (Desztillált vízzel? :O) – A Moderátor)
A marketingkönyves gondolatcsökevényt csak amiatt hoztam fel az elején, mert erről a témáról elég sokat írt egy bizonyos Al Ries és szerző-, illetve munkatársa Jack Trout úr. (Hogy kik ők, a nevekre kattintva megtudható.)
Tehát akkor:
A Fókuszálás
Mielőtt bárki szemészorvosnak, vagy pszichiáternek hisz, elárulom, hogy a fókuszálás „a marketing egyik leghatékonyabb fegyvere, hogy birtokoljunk egy szót a potenciális vevő koponyájában”. (Idézet fent említett uraktól.)
Ugye mindenkinek elsőre beugranak a következő asszociációk?
Volvo – biztonság
BMW – vezetés
Mercedes – precizitás
És mivel remélem, nem csak férfiak olvasgatnak itt, a hölgyek kedvéért:
Ariel – patyolattiszta
Libresse – szupervékony
Pampers - száraz
Bizony, erről van szó. Egy cég – egy szó. (Jó, felőlem lehet kettő is…)
De hogy a fenébe jön ez ide?
Egyszerű: legutóbb ott hagytuk abba, hogy a céges weboldal tartalmával fogunk foglalkozni. Hát, tessék!
Ha valakinek már sikerült ilyen szót találnia a saját vállalkozásához, és szerepeltetnie is az összes reklámanyagán, akkor nekik könnyebb lesz a dolguk. Hangsúlyozzák ki bátran weboldalukon is azt a szót, hagyják, hogy a látogatók arra fókuszáljanak!
A többieknek pedig legyen ez a házi feladat. Némi támpont:
- könnyen megjegyezhető és elolvasható szót találjuk (például nem érdemes a dezixoribonukleinsavat hangoztatni); (Kivéve logopédusoknak :O) – A Moderátor)
- a szó legyen az egyik legjellemzőbb cégtulajdonságunk (ez lehet például gyorsaság, megbízhatóság, figyelem, ügyfélbarát stb stb);
- olyan szót érdemes választani, ami a vevőink, ügyfeleink számára hozzáadott értéket képvisel, vagy segítségével megkülönböztethetővé válik cégünk, vállalkozásunk;
- fontos, hogy ne mondatot, hanem csak egyetlen (maximum kettő) szót találjunk.
Ha megvan ez a szó, a következő blogbejegyzésben elárulom, mire és hogyan használjuk weboldalunkon annak érdekében, hogy ügyfeleink számára egyértelmű legyen, mit és hogyan képviselünk.
(Akiknek lövésünk sincs, miről beszélek, nyugodtan olvasgassanak szakirodalmat is a Blikk mellé. Kicsit több hasznukra válik, higgyék el! A profi online megjelenés sajnos - vagy nem - némi marketing szakértelmet is kíván...)
Kommentek