kkvInfo

Amit egy kkv vezetőjének az online világgal kapcsolatban tudnia kell(ene). Tanácsok, témák, ötletek, vélemények. Online kkv szakmai blog.

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

Saját weboldalunk, avagy a tervezés

2009.03.28. 17:38 | kkvblogger | Szólj hozzá!

Címkék: tartalom dizájn design intro használhatóság elérhetőség weboldal tervezés

Ott hagytuk abba, hogy sikeresen bejegyeztünk néhány domain nevet és van tárhelyünk a weboldalhoz. Mi a következő lépés? Naná, hogy maga a weboldal elkészíttetése (profiknak elkészítése).


Visszatérő kérdés szokott lenni ilyen esetben, hogy mennyibe fog ez a weboldal nekünk fájni? (Még anélkül, hogy egyáltalán konkrét elképzelésünk lenne róla, mit is akarunk tulajdonképpen.)
 

Persze, hogy mindenki szép weboldalt akar, könnyű kezelhetőséggel, és természetesen minél olcsóbban. Azonban nem szabad átesni a ló túloldalára! (Értsd: nem szabad spórolni a weboldalon, mert azzal csak a pénzünket dobjuk ki a kukába!)
 

Egy kisvállalkozásnak, amelyik csak néhány terméket / szolgáltatást forgalmaz / nyújt, tökéletesen megfelel egy 2-3 aloldallal felépített website. Teljesen felesleges ugyanis olyan információkat feltenni, amire a reménybeli vásárlóink egyáltalán nem kíváncsiak (pl. nyolc fotót Mancika, a titkárnőnk pekingi palotapincsijéről).
 

Nagyobb cégeknél pedig érdemes elgondolkodni azon, hogy készítsünk-e termékenként (termékcsoportonként) új aloldalt, csináljuk-e inkább dinamikusra, mint statikusra, készüljön-e hozzá online webshop. Minden esetben célszerű kikérni több (nem egy, több!) hozzáértő véleményét, nehogy úgy járjunk, mint az a cipőüzlet, amelyik a bolt címénél többet nem volt hajlandó elárulni interneten, vagy az a villanyszerelő, aki 24 (!!!) oldalon keresztül próbálta bemutatni szakmája fortélyait a nagyobb forgalom érdekében.
 

Ami nagyon fontos: a weboldalt igenis meg kell tervezni (terveztetni), nincs olyan, hogy „Pityukám, kellene egy weboldal, adok hozzá két szórólapot anyagnak, amit fel tudsz használni, legyen minél olcsóbb és lehetőleg tegnapra kész legyen!”.
 

Ne sajnáljuk rá az időt! Fogjuk úgy fel, mintha az online brosúránkat, esetleg kirakatunkat készítenénk.
 

Fontos tényezők:
 

1.    Használhatóság
 

Az oldalunk legyen áttekinthető, könnyen kezelhető, egyértelmű menüpontokkal. Ne dugjunk el semmi infót, minden legyen elérhető 1-2 kattintás után!
 

Sokan esnek abba a hibába, hogy ha ők tudják kezelni az oldalt és egyértelműek számára a rajta található információk, akkor az úgy jól is van. Pedig dehogy! Egy nagyon jó trükk arra az esetre, ha tényleg kíváncsiak vagyunk rá, mennyire sikerült használhatóság terén megfognunk az oldalt: ültessük le elé édesanyánkat! (Nem viccelek, tényleg!) Ha még ő is elnavigál az oldalon és megérti mi miért és hol található, akkor jók vagyunk. Ha nem, akkor meg lehet gondolkozni azon, min kellene javítanunk.
 

2.    Dizájn
 

Figyelemfelkeltő, esetleg letisztult dizájnnal, attól függően milyen jellegű vállalkozásunk van (lásd két véglet: ügyvédi iroda – letisztult vs. kaszinó a belvárosban – figyelemfelkeltő).
 

Következő oldalon jó ötleteket, tippeket találunk a dizájnra:
http://www.webmasters.hu/weboldal_sablonok.php
 

(Félreértés ne essék, nem ismerem a céget, nem tudom milyen szolgáltatást nyújtanak, úgyhogy nem ingyenreklám, csak a sablonok miatt…)
 

3.    Bevezetők, intrók
 

Felejtsük el az agyondizájnolt intrókat az oldal elejéről, több ok miatt is:
 

  • baromira lassítja az oldat;
  • az emberek többségét idegesíti;
  • nem szeretik a keresők (erről majd egy másik blogbejegyzésben);
  • feleslegesen dobja meg az oldal előállítási költségeit, hiszen sok munka van vele (és teljesen feleslegesen).


4.    Tartalom


Ez a lényeg! Ne sajnáljuk rá az időt, hogy olyan tartalmat adjunk látogatóinknak, amiért hálásak lesznek, ami értéket közvetít! Fontos, hogy szakmai hozzáértő képet alakítsunk ki magunkról, de kerüljük a fellengzős, nagyképű szövegeket!
 

Minden lényeges dolog legyen megemlítve, de se több, se kevesebb. (Bizony, néha a kevesebb több.)
 

A tartalom megtervezése közben fogunk rájönni arra is, hogy egyáltalán hány aloldalra van szükségünk.
 

Hogy mindenki értse, miről van szó, itt egy nagyon jó példa arra, hogyan lehet jól eltalálni a tartalmi részt:
 

http://www.mrsale.net/
 

Az ideális oldal (tartalmilag), semmi sallang, csak a lényeg, de az nagyon jól, stílusosan tálalva. Érdemes átnézni, milyen menüpontok, információk érhetők el az oldalon és tanulni belőle! (Például nagyon hasznos a „Keresés az oldalon” funkció, de ha figyelmesen megnézzük, több jó ötletet elleshetünk!)
 

Nem azt mondom, hogy ez a tökéletes weboldal, de jó esettanulmány mindenki számára. Ennek az oldalnak is megvannak a hibái, amik taglalása nem ennek a blogbejegyzésnek a témája. Tanulni viszont kétségkívül lehet belőle.
 

5.    Elérhetőség

Soha ne felejtsük el megadni az elérhetőségeinket! (Lehet, hogy banálisan hangzik, de nagyon sokan felejtik ezt el megtenni.) Az internet egy interaktív csatorna, ahol meg kell adnunk a lehetőséget látogatóinknak, hogy kapcsolatban léphessenek velünk (telefonszám, cím, email cím). Okos dolog például egy közvetlen üzenetküldő formot beépíteni, ahol kérdéseiket, észrevételeiket, ajánlatkérő leveleiket azonnal el tudják küldeni látogatóink.



Ezek voltak a legfontosabb szempontok, amiken mindenképpen el kell gondolkoznunk, ha saját céges weboldalra vágyunk. Később adok majd ötleteket a tartalomhoz, illetve megnézzük, hogy mitől sikeres egy weboldal.


A bejegyzés elején feltett kérdést nem hiába hagytam nyitva eddig. Ahhoz, hogy valaki még csak hozzávetőleges árat is tudjon mondani, fentiek ismeretében tudja azt megtenni.
 

Egy rövid párbeszéddel zárnám a mai szeánszot:
-    Egy kocsit szeretnék. Mennyibe kerül?
-    Melyik?

A bejegyzés trackback címe:

https://kkvinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr181031639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása